Tällä viikolla ollaan päästy kunnolla ottamaan taukoa takaisin. Tiistain ja keskiviikon ohjattujen lisäksi oltiin perjantaina ja tänään tekemässä omatoimitreeniä.

Perjantaina aloitettiin alastulokontaktilla. Alkuun ensin pelkkä kontakti ja lopulta taas koko puomi hihnassa. Vauhtia oli, mutta alastulo oli hallinnassa, jopa niin että mun oma liike jatkui ja Vinha pysähtyi kontaktille. Vapauttamisen aikaa vaihtelen paljonkin, välillä vapautus tulee hyvinkin nopeasti, välillä saa odottaa kauemmin. Nyt olen lisännyt odottamiseen oman "heilumiseni", eli vahvistetaan sitä ettei lähde kontaktilta mun liikkeestä, vaan ainoastaan vapautuskäskyllä.

Jatkettiin myös keppien harjoittelua, samalla kahdeksalla kepillä ja ohjureilla. K oli reisussa mukana ja pääsi palkkaushommiin. Mä sain taas keskittyä kepeille viemiseen ja omaan liikkeeseen ja jonkun verran otin etäisyyttäkin sivusuunnassa. Nopea pujottelija siitä on kehkeytymässä

Lopuksi tehtiin vielä pientä radan pätkää, hyppyjä ja pimeää putkikulmaa, nopeaa ja hallintaa vaativaa, mutta hauskaa.

Tänään tehtiin paljolti samaa, mitä perjantainakin. Sillä erolla, että oltiin liikkeellä kahden Vinhan kanssa ja keppien palkkaus oli pakko soveltaa pallolla. Eihän se nyt kuitenkaan mikään iso ongelma ollut, vinkupallohullulle brassille. Palkkauksen suunta vaan oli eri, mitä namialustalla.

Lisäksi tehtiin pientä hyppy- ja ohjausharjoittelua. Pakkovalssia ja poispäinkäännöstä hypyillä. Hyvin Vinha niihin kääntyi ja oli ohjattavissa, suorilla hypyillä mun täytyy kiinnittää enemmän huomiota omaan sijoittumiseeni, Vinha tulee todella herkästi nyt mun liikkeen perässä ohi siivekkeen.

Tästä on hyvä jatkaa, ensi viikon suunnitelmissa nyt ainakin kolmet treenit